Probioticima do zdravlja cijelog organizma

Probiotici su živi mikroorganizmi, odnosno bakterije koje su od ključne važnosti za dobru probavu, a time i za dobro stanje cijelog organizma, budući da je zdrav probavni sustav temelj za dobro zdravlje.
Riječ bakterija najčešće asocira na bolest, međutim to nije slučaj kod probiotika. Naime, ljudsko tijelo je prepuno bakterija, kako dobrih tako i loših. Normalan ljudski probavni trakt sadrži oko 400 vrsta probiotičkih bakterija koje smanjuju rast štetnih bakterija. Stoga se ovi mali ali učinkoviti organizmi smatraju ključnom karikom u održavanju zdravlja i pravilnog rada crijeva, probavnog sustava, ali i cijelog organizma.

Uloga probiotika

Osnovna uloga probiotika je uspostava ravnoteže između dobrih i loših bakterija u našem tijelu, odnosno u crijevima. Ovi dobri mikroorganizmi suzbijaju rast i razmnožavanje loših bakterija i virusa koji svojim djelovanjem mogu potaknuti razvoj mnogih bolesti.
Osim toga probiotici pomažu u preradi hrane te razgradnji i eliminaciji toksina. To znači da su oni pravi prijatelji zdravlja jer su uravnotežena mikroflora, dobra probava i čist organizam od velikog značaja za dobro stanje i pravilan rad svake stanice u ljudskom tijelu.
Bolest, stres, nepravilna prehrana, toksini, lijekovi, alkohol, nikotin i druge štetne tvari su najčešći uzročnici disbalansa mikroflore, a time i raznih oboljenja. Probiotici su tu da preveniraju i saniraju moguću ili već nastalu štetu i da svojim djelovanjem osiguraju pozitivno crijevno okruženje i optimalno zdravlje čitavog organizma.

Pozitivni učinci na organizam

Brojna provedena istraživanja su pokazala da probiotici pomažu u prevenciji i suzbijanju brojnih zdravstvenih tegoba, od onih manje bolnih i opasnih pa sve do teških, poput primjerice karcinoma.
Ovo su samo neke od zdravstvenih koristi koje osiguravaju probiotici:

  • sprječavaju rast štetnih bakterija
  • osiguravaju dobru probavu
  • preveniraju infekcije, osobito urinarne i vaginalne
  • suzbijaju proljev i zatvor
  • pomažu kod intolerancije na glukozu
  • snižavaju kolesterol
  • reguliraju krvni tlak
  • smanjuju rizik od alergija i astme
  • pridonose oralnom zdravlju
  • pomažu u mršavljenju
  • ublažavaju dermatitis, ekcem i psorijazu
  • jačaju imunitet
  • štite od karcinoma

Budući da su u današnje vrijeme upravo navedene zdravstvene tegobe vrlo učestale, redoviti unos probiotika bi mogao biti dobro rješenje za veliki broj ljudi.

Dobri izvori probiotika

Najpoznatije i najčešće korištene probiotičke bakterije su one iz roda Bifidobacterium (bifidobakterije) i Lactobacillus (laktobacili).
Kolonije ovih dobrih bakterija se prirodno nalaze u tijelu, ali se mogu unijeti i putem hrane te različitih dodataka prehrani. U najvećim količinama sadržane su u fermentiranim mliječnim proizvodima poput jogurta i kefira, zatim fermentiranim proizvodima od soje, poput misa, sojinog umaka, tempeha, zatim u kiselom kupusu te domaćem termički neobrađenom siru, vrhnju i jogurtu.
Probiotici se mogu unositi u organizam i u obliku dodataka prehrani. Dostupni su u obliku kapsula, tableta, praha ili tekućine. Prilikom kupnje svakako treba voditi računa da ne sadrže umjetne boje, arome, konzervanse, gluten ili laktozu.

Objavljeno 22. Januara 2018., in Zdravlje